Friday, July 31, 2009

Doktor ni biar betul

Sejak aku balik rumah ni, aku kena gatal-gatal kat badan...
Memula sikit aje, aku pun tak kisah sangat la...
Ingatkan sebab kena gigit nyamuk aje..
Tapi makin lama makin banyak...memang gatal gila la...

Sampai la hari ni aku dah tak tahan, aku pergi gak klinik..
Doktor tu pun macam blur je...
Dia kata mungkin chicken pox
Aik, masa kecik dulu aku dah pernah kena..
Bukan seumur hidup ni kita akan kena sekali je ke?
Lagipun bintik-bintik gatal tu kecik-kecik je..
Dia bagi ubat alahan dan ubat gatal untuk dimakan
Dan jugak sebotol ubat sapu..

Aku harap cepat la hilang..
Memang menguji kesabaran betul bila gatal-gatal kat badan..
Tangan memang nak menggaru je la
Aku pun tak pasti betul ke chicken pox
Chicken pox bintik besar-besar
Doktor cakap lagi kena pantang makan
Argh!yang ni paling susah
Ayam, telur, udang, sotong semua tak boleh makan..
Sedih...tapi terpaksa la kalau nak cepat baik..
Sob sob sob...

3 comments:

fADzly (wAK) said...

ikut cakap doktor..jgn degil

mijabolat said...

mungkinkah sindrom gatal nk kawen? hehehe

Ernie said...

mijabolat: mungkin la agaknya...hehehe