Thursday, June 30, 2011

Third Trimester

Alhamdulillah sekarang kandungan dah pun masuk third trimester
Semestinya perut makin besar dan kaki pun dah mula membengkak
Bila malam, memang kaki aku dah macam kaki belon bak kata suami...hehe
Nak pakai selipar pun dah tak muat
Pakai selipar suami jugak yang selesa...haha

Aku dah mula buat carta gerakan baby
Setiap hari mesti pastikan baby gerak 10 kali bermula dari pukul 9 pagi sampai 9 malam
Tapi biasanya nurse cakap dalam pukul 2 lebih camtu dah cukup 10 kali
Memang betul pun apa nurse tu cakap
Kadang-kadang dalam pukul 12 lebih tengahari dah cukup 10 kali
Kalau tak cukup 10 kali sampai malam, cepat-cepat kena pergi hospital
Biasanya baby aku kurang gerak waktu pagi
Kalau aku sibuk memasak atau buat kerja, memang baby duduk diam je..
Seronok agaknya mama goyang-goyang macam dalam buaian..:p
Kalau aku duduk rehat-rehat, memang baby akan gerak
Ni tengah taip pun, ada rasa baby gerak
Suami pun kata kuatnya baby gerak
Baru dia tahu...dia ingat anak dia gerak tak kuat agaknya dalam perut

Tinggal lagi lebih kurang 9 minggu untuk jumpa baby
Tak sabar tapi takut...
Semoga semuanya selamat

No comments: